AKŞAM GAZETESİ | SAGLIK | 19 OCAK 2010, SALI
Yeşil çayın, akciğer kanserine yakalanma olasılığını önemli ölçüde azalttığı gözlendi. Tayvanlı bilim adamlarının 500 kişinin katılımıyla yaptığı araştırmada, sigara içen ya da içmeyen ve günde bir fincan yeşil çay tüketenlerin, tüketmeyenlere oranla akciğer kanserine yakalanma olasılıklarının 5 kat az olduğu saptandı. Araştırma, yeşil çay içmeyen sigara tiryakilerinin günde en az bir fincan yeşil çay içen tiryakilere oranla akciğer kanserine yakalanma ihtimallerinin 12 kat fazla olduğunu ortaya koydu. AA